Nedenstående betingelser gælder for alle køb af varer i vores online shop www.geizha.dk, som tilhører Geizha ApS, Nordrevej 26A, DK-8700 Horsens, CVR: 40600361 (herefter Geizha).
Disse handelsbetingelser accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer og vil endvidere til enhver tid være tilgængelige på Geizhas hjemmeside. Læs dem venligst grundigt.
Vi håber, du får en god oplevelse i vores shop.
Priser
Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. moms på 25% og andre afgifter. Prisen på bestillingstidspunktet er den gældende pris.
Vi tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leveringssvigt fra vores leverandører.
Bestilling
På alle viste varer, vil det fremgå om vi har varen på lager eller om det er en bestillings-/restordrevare. Ved bestillings-/restordrevare vil det fremgå, hvad den forventede leveringstid er. I tilfælde hvor den ønskede vare ikke er på lager på bestillingstidspunktet, vil vi i forbindelse med ordrebekræftelsen sende en forventet leveringstid.
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en elektronisk bekræftelse. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse inden for 1 time, bør du kontakte os – eventuelt efter at du har tjekket dit spamfilter. Du vil desuden modtage en ny e-mail samme dag, som din ordre er afsendt.
Når du handler med Geizha indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at se en kopi af din ordrebekræftelse, kan du se den under My Account/Ordrer, eller du kan sende en mail til info@geizha.dk.
Betalinger
Vi modtager følgende betalingsformer
- Visa/Dankort
- MasterCard
- MobilePay
- Faktura betaling
- Forudbetaling/bankoverførsel
Online betaling:
Der betales via sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med DIBS, som varetager betalinger for køb foretaget på geizha.dk.
Når du afgiver din ordre, bliver pengene reserveret på din konto. Betaling vil først blive trukket på din konto, når vi afsender varen. Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt eller måske ikke ønskes alligevel. Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi aldrig forhøje det godkendte beløb.
Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger, der er opgivet, er sande.
Leveringstid
På alle viste varer, vil det fremgå om vi har varen på lager eller om det er en bestillings-/restordrevare. Har vi varen på lager, afsendes din ordre i løbet af 1-3 arbejdsdage. Ved bestillings-/restordrevare vil det fremgå, hvad den forventede leveringstid er.
Da Geizha ikke kan garantere lokale udbringningsforhold, kan vi ikke med sikkerhed angive, hvornår varen leveres på din/modtagers adresse.
Som forbruger har du ret til at hæve købet, såfremt varen er forsinket i forhold til det aftalte.
Fra geizha.dk er det udelukkende muligt at bestille til en leveringsadresse i Danmark. For levering til en adresse udenfor Danmark bedes du kontakt vores kundeservice på info@geizha.dk.
Vi forsikrer alle forsendelser mod bortkomst og skade, mens de er i transit fra Geizha til modtager-adressen. Så snart der er kvitteret for forsendelsen på den aftalte adresse, bortfalder forsikringen. Hvis din pakke er beskadiget ved ankomst, anbefaler vi, at du laver en anmærkning om, at du modtager en skadet pakke, når du kvitterer for forsendelsen.
Forsendelsesomkostninger
Geizha tilbyder levering med enten DAO eller GLS afhængig af ordrens størrelse og den ønskede leveringsform.
Vi tilbyder gratis fragt på alle forsendelser over 1000 DKK, der skal leveres til en adresse i Danmark.
Ved forsendelser mellem 499 DKK og 1000 DKK tilbydes gratis levering via DAO til enten hjemmeadresse eller pakkeboks i Danmark.
På forsendelser under 499 DKK vil blive opkrævet et leveringsgebyr, som er afhængig af den valgte forsendelsestype og logistik udbyder. Leveringspriser vil ligge mellem 29 DKK og 54 DKK.
Returnering/fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter, varerne er modtaget.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til info@geizha.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke blot undlade at tage imod pakken eller lade være med at hente den på posthuset.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen til os. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes:
- At du reelt har taget varen i brug, dvs. håndteret smykket på en måde der ligger ud over hvad man må i en forretning, og det har medført en forringelse af varens værdi.
- At den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
- At du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
Da varens emballage, herunder æsker til smykker, har betydning ved gensalg af varen, vil det udgøre en værdiforringelse, såfremt emballagen er beskadiget eller ikke sendes med retur. Du bærer risikoen for, at varen er forsvarligt emballeret under returforsendelsen.
Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du vil fortryde dit køb. Bemærk at du selv betaler udgifterne til at returnere varen og selv bærer risikoen herfor, mens den er i transit til os.
Når du fortryder et køb, refunderer vi betalingen til din konto hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget din meddelelse om, at du ønsker at fortryde. Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi også det oprindelige fragtgebyr. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur. Refusion sker til det betalingskort, ordren er gennemført med
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi har ikke mulighed for at afhente forsendelser, som er sendt uden omdeling. Du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt, hvor varen er leveret, og ved returnering er det dit ansvar, at pakke varen forsvarligt ind. Du må ikke sætte en returlabel direkte på en vares originalemballage
Reklamation
I tillæg til ovenstående har du som kunde 2 års reklamationsret i tilfælde af mangler i overensstemmelse med Købelovens almindelige bestemmelser.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Geizha i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Kontakt os på info@geizha.dk, inden du selv returnerer varer, så vi kan afhjælpe problemet og sende dig en returlabel.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage. Du bedes pakke varerne forsvarligt ind, når du returnerer, og du må IKKE sætte en returlabel direkte på originalemballagen.
Politik omkring kundeoplysninger
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. De er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå handle med os på Geizha.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn – Adresse – Telefonnummer – E-mailadresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Disse data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, medmindre du beder os herom.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos Geizha har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig. Du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelser i denne forbindelse rettes til Geizha på e-mail info@Geizha.dk.
Cookies
På Geizha.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan afhænger af din browser.
Ændring af betingelserne
Den hurtige udvikling af Internettet kan gøre ændringer i vores betingelser nødvendige. Geizha forbeholder sig derfor ret til at opdatere og ændre betingelserne. Når vi gør det, retter vi også datoen nederst i dette dokument.
Kontaktoplysninger
Vi besvarer gerne de spørgsmål, du måtte have vedr. disse handelsbetingelser eller andre aspekter af vores service. Kontakt os venligst på mail: info@Geizha.dk eller telefon: (45) 29 35 04 34