Returnering & Reklamation

Returnering og fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter, varerne er modtaget.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til info@geizha.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke blot undlade at tage imod pakken eller lade være med at hente den på posthuset.

Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du returnere varen til os. Bemærk at du selv betaler udgifterne til at returnere varen og selv bærer risikoen herfor, mens den er i transit til os.

Du har mulighed for at hente en returseddel og købe en returlabel til 39 DKK. Denne giver dig mulighed for let at returnere varen. Labelen er inkl. omdeling, pakkeforsikring samt Track & Trace. Find returseddel og returlabel her.

Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du vil fortryde dit køb. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes:

  • At du reelt har taget varen i brug, dvs. håndteret smykket på en måde der ligger ud over hvad man må i en forretning, og det har medført en forringelse af varens værdi.
  • At den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  • At du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

Da varens emballage, herunder æsker til smykker, har betydning ved gensalg af varen, vil det udgøre en værdiforringelse, såfremt emballagen er beskadiget eller ikke sendes med retur. Du bærer risikoen for, at varen er forsvarligt emballeret under returforsendelsen.

Når du fortryder et køb, refunderer vi betalingen til din konto hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget din meddelelse om, at du ønsker at fortryde. Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi også det oprindelige fragtgebyr. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur. Refusion sker til det betalingskort, ordren er gennemført med

Bemærk!

  • Når du returnerer en varer, bedes du oplyse dit ordre-ID.
  • Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
  • Du bærer risikoen for varen fra det tidspunkt, hvor varen er leveret, og ved returnering er det dit ansvar, at pakke varen forsvarligt ind.
  • Du må ikke sætte en returlabel direkte på en vares originalemballage.

 

Reklamation

I tillæg til ovenstående har du som kunde 2 års reklamationsret i tilfælde af mangler i overensstemmelse med Købelovens almindelige bestemmelser.

Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten. Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Geizha i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.

Kontakt os på info@geizha.dk, inden du selv returnerer varer, så vi kan afhjælpe problemet og/eller sende dig en returlabel.

Når du returnerer en varer, bedes du oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er samt oplyse dit ordre-ID.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage. Du bedes pakke varerne forsvarligt ind, når du returnerer, og du må IKKE sætte en returlabel direkte på originalemballagen.